Znieczulenie w stomatologii

Jak potwierdzają badania oraz praktyka (zarówno lekarzy, jak i samych pacjentów), obawa przed bólem jest głównym powodem, dlaczego ci ostatni unikają wizyt w gabinecie stomatologicznym. Niestety w przypadku zaniedbań jest to ślepy zaułek – im gorszy stan zdrowia jamy ustnej, tym bardziej prawdopodobna może być konieczność zastosowania u pacjenta znieczulenia do przeprowadzenia niezbędnego zabiegu.

Na szczęście stomatologia znana wielu osobom sprzed lat to już przeszłość. W trosce o komfort naszych pacjentów w DENTO CLINIC oferujemy niemal bezbolesne leczenie, w tym także bezbolesne znieczulenie.

Zły stan zdrowia zębów, przyzębia czy błon śluzowych jamy ustnej niejednokrotnie wiąże się z występowaniem dolegliwości bólowych. Aby lekarz mógł usunąć zarówno przyczyny, jak i skutki chorób jamy ustnej dla komfortu pacjenta w wielu przypadkach trzeba użyć znieczulenia. W części przypadków (np. u osób niewspółpracujących) należy zastosować znieczulenie ogólne (narkozę), jednak u zdecydowanej większości pacjentów stomatologicznych w pełni wystarczające są znieczulenie miejscowe. Stosowane w DENTO CLINIC znieczulenia są nie tylko skuteczne (znoszą ból w trakcie zabiegu), ale w praktyce bezbolesne. Co więcej, wszystkie preparaty stosowane w DENTO CLINIC do znieczulenia są wolne od parabenów. Dzięki temu ryzyko niepożądanych reakcji alergicznych u pacjenta jest minimalne.

Premedykacja

W DENTO CLINIC przywiązujemy dużą wagę nie tylko do samej procedury znieczulenia, ale także odpowiedniego przygotowania do niej pacjenta. W związku z tym stosujemy tzw. premedykację, która obejmuje psychologiczne i farmakologiczne przygotowanie pacjenta do zabiegu, zwłaszcza takiego, który ma złe doświadczenia związane z leczeniem stomatologicznym lub szczególnie się boi (bardzo często dotyczy to dzieci i nastolatków). Pomocne w tym jest m.in. wyciszenie pacjenta i przyjęcie przez niego pozycji leżącej, która zapewnia lekarzowi optymalny wgląd w pole zabiegowe i podparcie dłoni podczas procedury znieczulenia. Dla osób z traumą (dentofobów) świetnym sposobem na poprawienie nastroju przed zabiegiem jest sedacja wziewna (gaz rozweselający) lub przyjęcie bezpiecznej dawki leku uspokajającego.

Karpula i znieczulenia komputerowe

Do skutecznego i niemal bezbolesnego znieczulenia w DENTO CLINIC stosujemy dedykowane do tego typu procedur strzykawki typu karpula. Dzięki użyciu bardzo cienkich igieł umożliwiają one deponowanie płynu w takim tempie, które nie powoduje przykrego uczucia rozpierania tkanek. Jednocześnie skuteczność znieczulenia zapewnia optymalny stopień odgięcia igły podczas penetracji tkanki miękkiej jamy ustnej.

W naszej klinice do znieczulania wykorzystujemy również innowacyjne urządzenia The Wand® i QuickSleeper®. Dzięki technologii umożliwiającej komputerowo kontrolowane podawanie środka znieczulającego w odpowiednim czasie, dyskomfort pacjenta jest ograniczony do minimum. Stosowanie tych urządzeń jest nie tylko skuteczne, ale też wolne od skutków ubocznych i mało toksyczne.