Laser w stomatologii

LASER to akronim od angielskiego terminu „Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation”, który oznacza wzmocnienie światła poprzez wymuszoną emisję promieniowania. Technologia laserowa polega na wykorzystaniu zjawiska emisji promieniowania elektromagnetycznego w zakresie światła widzialnego, ultrafioletu lub podczerwieni. Jest ona od dziesięcioleci z powodzeniem stosowana w wielu dziedzinach medycyny, w tym także w stomatologii.

Lekarze z DENTO CLINIC mają doświadczenie w zastosowaniu lasera w różnorodnych sytuacjach klinicznych. Laseroterapia jest wykorzystywana przede wszystkim w stomatologii zachowawczej, periodontologii, zwalczaniu skutków próchnicy oraz w chirurgii szczękowej. Ze względu na komfort pacjenta i ograniczenie objawów bólowych zarówno podczas zabiegu, jak i po nim, leczenie z użycie lasera to metoda niezwykle komfortowa dla pacjenta.

Laser w praktyce dentystycznej zapewnia wiele korzyści klinicznych. Najważniejsze z nich to:

• małoinwazyjność przeprowadzanych tą metodą zabiegów,
  • eliminacja objawów bólowych i krwawienia (w większości zabiegów),
  • znacznie większy komfort pacjenta w porównaniu z bardziej inwazyjnymi zabiegami,
  • krótszy czas gojenia pozabiegowego,
  • przyspieszone procesy biochemiczne i szybsza regeneracja tkanek,
  • leczenie aseptyczne, wolne od infekcji i stanów zapalnych.

Laser w stomatologii znajduje wiele zastosowań. W naszej klinice jest używany m.in. w poniższych zabiegach i sytuacjach klinicznych:

• wyrzynanie zębów trzecich trzonowców, czyli „ósemek” (pobudzanie zęba do wyrznięcia się, znoszenie objawów bólowych),
  • terapia szczękościsku,
  • eliminacja obrzęku występującego po usunięciu zęba lub resekcji wierzchołka korzenia zęba,
  • usuwanie aft w jamie ustnej,
  • leczenie zapalenia błony śluzowej jamy ustnej,
  • gojenie odleżyn protetycznych,
  • leczenie chrapania.